پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118594
دستاوردهاي 5 ساله قوه قضائيه/از ميدان داري ادبيات ضد فتنه تا لرزه بر اندام مفسدان اقتصادي
تاریخ انتشار : 1393/06/02 12:07:33
نمایش : 1773
درحالي که در کشور هرکس تلاش داشت تا تفسير خود را از فتنه و فتنه گران به مردم القا کند، عملکرد قوه قضائيه مي تواند به عنوان ختم الفصال در اين زمينه باشد و با برخورد اين قوه فتنه گران را به سزاي اعمال خود مي رسند تا از اين طريق ديگر دشمنان انقلاب چشم طمعشان را بر روي انقلاب اسلامي ببندند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، چندي پيش رهبر معظم انقلاب با صدور حکمي ضمن تمديد حکم آيت‌الله آملي لاريجاني براي يک دوره ديگر به رياست قوه قضائيه تصريح کردند: ايجاد ساز و کار مناسب براي دسترسي آسان به عدالت، مبارزه اساسي با فساد وايجاد امنيت اجتماعي خواهد توانست تحقق قضاي اسلامي و جلب رضايت پروردگار را به عمل نزديک کند.

قوه قضائيه هميشه به عنوان يکي از ارکان نظام جمهوري اسلامي بوده و تاکنون به عنوان يکي از نهادهايي که تمامي رشته هاي ضد انقلاب را پنبه کرده است، مورد حمله ضد نظام و ضد انقلاب قرار گرفته است.

در واقع تمام تلاش رسانه ها و افراد دلسوز نظام جمهوري اسلامي در راستاي حمايت از قوه قضائيه بوده است که اين حمايت ها در کنار انتقادهاي سازنده نسبت به قوه قضائيه توانست تا حد زيادي عملکرد قوه قضائيه را در سال هاي اخير بهبود ببخشد.

قوه قضائيه در سال‌هاي اخير توانست با برخورد مناسب تا حد زيادي فساد اقتصادي در کشور را به بحران کشيده و مفسدان اقتصادي را به سزاي اعمال خود برساند.

 در حال حاضر يکي از مباحث اساسي و مرتبط با  قوه قضائيه، برخورد با فتنه گران به ويژه سران آنها که در سال 88 کشور را با چالش روبه رو کردند، است.

درحالي که در کشور هرکس تلاش داشت تا تفسير خود را از فتنه و فتنه گران به مردم القا کند، عملکرد قوه قضائيه مي تواند به عنوان ختم الفصال در اين زمينه باشد و با برخورد اين قوه فتنه گران را به سزاي اعمال خود مي رسند تا از اين طريق ديگر دشمنان انقلاب چشم طمعشان را بر روي انقلاب اسلامي ببندند.

اکنون قوه قضاييه و شخص رييس قوه، ميدان دار ادبيات ضد فتنه در جامعه سياسي کشور است و از اين حيث با هيچ کدام از روساي دو قوه ديگر قابل مقايسه نيست.

نکته ديگر که مي توان از اين حکم برداشت کرد اين است که رهبر معظم انقلاب اسلامي در حکم خود موارد زير را به عنوان درخواست از قوه قضاييه معين فرموده اند:

«ايجاد ساز و کار مناسب براي دسترسي آسان همگان به عدالت، کوتاه کردن مسير دادرسي، اصلاح قوانين و تهيه لوايح مورد نياز قوه، تأمين سلامت ارکان قوه با اعمال نظارت مناسب، مبارزه اساسي با فساد، و از همه مهمتر ايجاد امنيت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم با معاضدت دستگاه هاي مسئول. لازم است تدوين برنامه هاي مناسب براي تحقق اين مطالبات از دستگاه قضايي درخواست شود.»

با يک نگاه ساده به مطالبات رهبري از قوه قضائيه مي توان دريافت که برنامه ريزي اين قوه به عنوان يکي از اساسي ترين ارکان نظام به سمت و سوي تدوين دستورالعملي بر اساس مطالبات رهبري از اين قوه باشد.

همانطور که رسانه هاي اپوزيسيون و ضد انقلاب با حملات مکرر خود به قوه قضائيه و شخص محترم رياست اين قوه سعي در تخريب اين قوه داشته اند و هر روز بر اين حملات افزوده مي شود مي توان نتيجه گرفت که قوه قضائيه عملکرد بسيار مناسبي در اين راستا داشته است؛ به طوري که امام خميني (ره) بارها تاکيد کردند که هرگاه دشمنان شما از عملکرد شما خشمگين شدند بدانيد که کار شما درست بوده است.

قطعاً قوه قضائيه در 5 سال پيش رو سعي مي کند تا با مبارزه هرچه جدي تر با مفاسد و پيگيري مطالبات رهبري بهترين نتيجه را در امر عدالت به دست بياورد و همانطور که مي توان با نگاهي گذرا به عملکذد 5 ساال گذشته قوه قضائيه دريافت که در طول ان 5 سال بهترين عملکرد قوه قضائيه در برخورد با مفسدان اقتصادي و فتنه گران بوده است که از اين رو بيشترين حملات ضد نظام به قوه قضائيه هم در حمايت ار فتنه گران بوده است.

موفقيت هاي دستگاه قضايي در زمينه هاي ورود به پرونده هاي بزرگ اقتصادي، مبارزه موفق با شرارت هاي اجتماعي، مبارزه موثر با موج جديد فتنه و ايستادگي در مقابل فشارهاي سياسي از مهمترين شاخصه هاي عملکرد قوه قضائيه در 5 سال گذشته بوده است.

قوه قضائيه با رسيدگي به پرونده اختلاس 3هزار ميلياردي و مجازات مجرمان در اين خصوص توانست ورود موفق تري به پرونده اقتصادي يکي از آقازاده ها در پرونده کرسنت و استات اويل داشته باشد.

بي شک اين اقدامات شايسته تقدير قوه قضائيه هر روز با حمايت هاي همه جانبه از اين قوه گسترش يافته و به زودي روند اجراي عدالت در کشور شتاب بيشتري مي‌گيرد

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html